تبدأ مدوّنة عائلة روكّا فصلا جديدا بمدوّنة مغامرات أولى إي تشاو. أطلق اسم أولى وتشاو على الفريق بسبب رد الفعل في الأرجنتين أمام اسم علا (أولى) وهو نفس صوت hola أي مرحبا بالإسبانيّة، وتمّ إطلاق اسم تشاو أي مع السلامة في هذه الحال على ديالا وابتدأت المغامرات في بوينوس آيريس بخريف عام ٢٠٠٩.

 يحتوي هذا الفصل على المراسلات ما بين عضوتيّ الفريق وهو مساحة للتأمّل في هذه المرحلة من الرحلة.

 

يتكوّن الجزء الإوّل من مدوّنة عائلة روكّا من ٣٤ مدوّنة توثيقا لرحلة العائلة عبر أراضي ما يسمّى الولايات الأمريكيّة المتحدة بالسيّارة عام ٢٠١٧. رحلة ابتدأت بحفلات وداع في سان فرانسيسكو، فالحصول على السيارة عنانة من آن آربور في نهاية نوفمبر تشرين ثاني ٢٠١٦ وانتهت في جزيرة أوركاس في نوفمبر تشرين ثاني ٢٠١٧. في الأثناء، كانت روكّا تبحر في رحلتها القططيّة ولا تزال على الأراضي الدوامشيّة.

The Rocca Family Road Notes presents a new chapter with the the Adventures of Ola y Chau.

Place: the ?Quien puede vivir en esta casa? residency at Zona Imaginaria run by Lucrecia Urbano in the outskirts of Buenos Aires. Time: otoño de 2009.

Recurrent: Hola, what is your name? Ola. [h]Ola? Ola. [h]Ola! Hola y Ciao! (v. funny).

The Adventures of Ola y Chau were born.

Ola y Chau journey sometimes together and sometimes not together and this phase of the Road Notes will be a document of their correspondence to each other (maybe others?), a space for contemplation of this new phase of their voyage.

 

The first chapter of this blog is comprised of 34 blog posts that span the Rocca Family USA road trip for the year of 2017. Starting from farewells in San Francisco in November 2016, picking up Ananeh car fro Ann Arbor, this trip was concluded on Orcas Island in November 2017. Meanwhile, Rocca has been on her own feline journey across Duwamish lands.

follow us 
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags